Gezonde Praktijken” centrum voor fysiotherapie Rotterdam heeft een uitgebreide oefenruimte voor medisch fitness waar patiënten verantwoord kunnen bewegen.

Wat is medisch fitness?
Medisch fitness is een vorm van fitness onder begeleiding van een fysiotherapeut, waarbij het trainingsschema zodanig is opgesteld dat u, ondanks uw beperkingen toch kunt sporten.
Ook kunt u medisch fitness zien als aanvulling op uw revalidatie na een blessure.

Wat is het doel?
Het doel van medisch fitness is door middel van training de conditie/belastbaarheid te vergroten, zowel totaal (algehele conditie) als lokaal (klachtengebied).
Hierdoor ontstaat een beter evenwicht tussen belasting (wat u met uw lichaam doet) en belastbaarheid (dat wat uw lichaam kan hebben).

Met als positief gevolg:

* Klachtenafname
* Een betere algehele conditie
* Een stressbestendiger leven

Voor wie?
Deze trainingen zijn bedoeld voor mensen met:

* Knie/ enkel-klachten
* Rugklachten, bekkeninstabiliteit
* Nek- en schouderklachten
* Long aandoeningen

* Reumatische aandoeningen
* Hart- en vaatziekten
* Neurologische aandoeningen

Een bezoek aan de fysiotherapeut helpt! Bel voor afspraken en medisch fitness bij de fysiotherapeut in Rotterdam: 010-218.26.38

Onze werkwijze

Resultaat gericht

Wij stellen de medische fitness op uw lichaam af. Er word rekening gehouden dat elk lichaam uniek is en derhalve een unieke training vereist.

Motivatie

We motiveren onze patienten om zo snel mogelijk weer uit de voeten te kunnen. Niemand wil onnodig lang bij de fysio lopen.

Advies

Wij zullen altijd een eigen trainingsschema stellen. Tevens adviezeren we altijd wat wél en niet goed voor u is, buiten de trainingen

Medisch Fitness in beeld